Orígens i Muebles Navarro

Divendres al vespre passem la vetllada a Barcelona celebrant el final dels exàmens (teòricament, perquè ja fa un mes que els hem acabat tots plegats) amb l'I.M. i una amiga seva. Sopem en un restaurant que es diu Orígens, a la zona del Born, que com ens avança l'amfitrió és un lloc de cuina catalana "però modernilla". I si, ben bé és això, els plats són populars però estan executats i servits amb molta gràcia. És allò de sempre, no? Que em foto, una torrada amb una salsa? I per això hem vingut aquí? Doncs si, val moltíssim la pena, us ho recomano. A més així fas cultura gastronòmica catalana, perquè hi ha un plat de cada tros del principat.

Després ens traslladem a l'altre lloc fashion de Barcelona, el Raval, on anem a parar al bar Muebles Navarro! Estic convençut que és el primer bar modern que vaig veure a la meva vida (te'n recordes Francesc?). Hi van anar una tarda de Reis amb en Francesc i en Radó amb la intenció de... copiar l'estètica del local (mobles antics enmig d'un ambient modern). En aquella època -jo diria que era l'any 2001, dp de tornar de Polònia- se'ns havia fotut la ceba al cap de muntar un bar modern-pijo-guai a Mataró, imitant establiments com el Muebles Navarro, que s'havia de dir Cracòvia (en honor a la ciutat on havíem concebut la idea, en un bar estant, evidentment)... La cosa no va prosperar, però guardo documents secrets que un dia potser traurem a la llum... osti, havíem arribat a visitar un local i tot (al carrer Beata Maria)!

Comentaris

Anònim ha dit…
Oui. Jo també recordo el projecte Cracòvia ...

Aixolot

Entrades populars