Una mica més gran

Ara sí que ens hem fet grans

Amb la designació d'un nou Papa de Roma, aquests dies tinc la sensació que he arribat a l'edat adulta. Pot semblar una tonteria, però com que el context ens determina, per a mi és exactament així. M'explico: quan vaig néixer l'alcalde de la meva estimada ciutat era Joan Majó, però jo de fet no havia conegut cap altra alcalde que no fos en Manuel Mas. A la parròquia de Sant Josep, el rector era en Joaquim Monasterio, que s'hi va estar fins el 1999. A la Generalitat de Catalunyam el meu únic president ha estat en Jordi Pujol fins l'arribada d'en Maragall. A Espanya el president del govern va ser des que jo tenia un any fins que en vaig tenir quinze en Felipe González. El president del Barça era també el 1981 en Josep Lluís Nuñez i fins que no va arribar en Gaspart no n'hi haver cap altra. El Papa de Roma, per tant, era el darrer càrrec institucional que no havia variat des que jo vaig néixer fins ara. Ara, quan he vist Benet XVI vestit de Papa, us asseguro que el primer moment vaig pensar: "Impostor! Vostè no és el Papa".

Els gegants de tota la ciutat

Ahir, diada de Sant Jordi, ni més ni menys que 38 gegants de la ciutat van participar a la tradicional cercavila que fan les figures de barris, associacions i escoles. Un cop més vaig al·lucinar de la moguda que s'ha generat al voltant d'aquest fenomen. Per una vegada davant de l'Ajuntament hi havia gent de tot arreu de la ciutat que parlaven en llengües diferents i vestia de formes diverses. Vaia xurrada, pensarà algú. Doncs no, no és cap xurrada. La creació d'una nova identitat comuna de Mataró és un dels grans reptes que tenim al davant. Hem de passar d'una puta vegada dels MTV (Mataroní de Tota la Vida) a que TMSM (que Tot Mataró sigui Mataró). I aquesta nova identitat es va teixint a partir de la creació d'un nou imaginari col·lectiu. El fenomen geganter, en aquest sentit, hi té molt a dir.
(A més, jo que sóc un MTV, quan torno a veure en Robafaves després de tants mesos... quasi se m'escapen les llàgrimes!)

Comentaris

Ramon Bassas ha dit…
Després diràs de les processons...

Entrades populars