28 de juliol de 1991*

Sopa de Cabra i Sau al Parc Central de Mataró. El primer concert que vaig anar de la meva vida i segurament el més espectacular. Ara fa quasi vint anys. Jo en tenia nou i el que vaig veure del concert va ser gràcies a un cosí que em va pujar a coll i be. Dalt l'escenari Gerard Quintana i Carles Sabater, líders de Sopa de Cabra i Sau, rivalitzaven per arribar al cor dels milers de persones que hi havia davant seu. Aquell dia vam tornar a casa a les 6 de la matinada, motiu pel qual vaig rebre una plantofada al cul per part del meu pare. L'unica que recordo.

Va ser un estiu molt rar per Sopa de Cabra: èxit abassegador i alhora atacs a cada concert -també a Mataró- a base de pedres i ampolles... tot per haver anunciat que gosarien recuperar el castellà que només havien abandonat en el segon disc. Mostra d'una Catalunya encara poc madura, excessivament purista. És obvi que estem millor: més musica que mai feta a casa nostra i en la nostra llengua. I tot plegat menys polititzat que mai.

Parlen d'efemèrides, els Sopa per justificar la seva tornada: 25 anys de la seva fundació, deu des que van plegar... i, per uns quants, vint d'aquella nit tan especial al Parc Central de Mataró. Ben tornats, "malparits!".

* Article publicat al diari El Punt.

Comentaris

Entrades populars