On comença el viatge?

On comença el viatge?, em pregunto. Quan notes que et comences a commences a traslladar cap a una realitat desconeguda a la qual anomenem viatge? És quan prenem l'avió, el cotxe, el bus que ens portarà a la destinació prevista? Quan arribem a la destinació prevista? O potser el viatge comença abans de sortir físicament?

Jo crec en això darrer. El viatge comença el dia que “entenc” la meva propera destinació, el dia que “intueixo” que algun indret del món em crida o que algú m'estira cap aquell lloc. Enguany el meu viatge –fora del període estival- ja ha començat i la meva vida viu una quantitat incessant de senyals que indiquen la veracitat de la hipòtesi: he d'anar a l’Argentina. Ho penso asegut a la taula presidencial d'un acte d'homenatge a Peret, on em conviden a fer de copresentador. El rumbero català per excel.lència explica que si preguntes a un argentí qui és Peret tothom et dirà que no sap qui és, però en canvi si li preguntes per Es preferible tots la coneixen. Per què Peret parla d’Argentina? Una senyal. Segona senyal: sense adonar-me'n m'he convertit –junt amb la meva companya de viatge, mai més ben dit- en un assidu del cinema argentí ensucrat, sobretot a partir de No sos vós, soy yo. Més coses: fa un any va aparèixer un argentí, el doctor Hubert, a Mataró per certificar que Bialet Massé -un heroi a Argentina- va néixer a la capital del Maresme, com tothom creu. Quart element: des de fa un parell d'anys tinc establert un restaurant argentí de Mataró com a espai de conspiració. El dia del meu aniversari, a més, hi vaig portar l'Àngels a sopar. Sota els efectes de l'alcohol, a mig sopar confonia el soroll dels aparells d'aire condicionat amb els reactors d'un avió. Allà vaig adonar-me que aquell avió s'estava ja enlairant i que no hi havia més destí, aquest estiu, que anar a Argentina.

P.D.: Poc després de penjar aquest post m'arribo l'agenda de mitjans de l'Ajuntament. "Divendres 28 de setembre de 2007. -19.00 hores. Sala dels Lleons de l'Ajuntament (La Riera, 48. Mataró). L'alcalde, Joan Antoni Baron, presidirà la rebuda oficial a una delegació del municipi Bialet Massé, situat a la província de Córdoba d'Argentina. La delegació, que estarà encapçalada per l'intendent de la municipalitat, Edgardo Gustavo Pueyo, visita la ciutat amb motiu de la commemoració del centenari de la mort del mataroní Joan Bialet Massé". Una altra coincidència?

Comentaris

Entrades populars