La Monica Terribas bosniana

Estic en un cafe enmig de Sarajevo, prop d'on crema la flama eterna en records dels morts que va causar l'alliberament de la capital de Bosnia a la Segona Guerra Mundial, i truco a Duska Jurisic. El meu caracter patasses s'ha posat de relleu quan, un dia abans la truco i, sense saber si era un home o una dona li dic: "Mr. Jurisic?" i ella em respon "Yes, Ms. Jurisic". Per dintre em vull fondre pero les dots de comediants apreses en els anys de feina em serveixen per seguir la conversa sense immutar-me. Total, que estant ja a Sarajevo la truco per quedar i em diu que si podem anar immediatament cap a l'edifici de la televisio de Bosnia i Hercegovina, situada en una mena de Diagonal amb un tramvia que passa pel mig. Li dic que impossible, que encara hem d'anar a recollir el fotograf i la seva xicota a l'aeroport i, tement q m'engegara a la m..., li pregunto si podem quedar a les quatre. Cap problema, em diu. Uf! Aixi q anem a buscar els dos nous membres de l'equip al cuqueto aeroport de la capital i, despres de menjar un "cevabcici" davant la televisio, ens plantem a la porta i la truco. Em diu que baixa al cap d'uns moments i llavors apareix la versio femenina de la Monica Terribas, una rossa guapissima, baixeta, que ens saluda amb forca sequedat. "Ui, que s'ha emprenyat perque hem arribat un pel tard...". No ho arribem a saber perque se'n va acabar la reunio q estava fent i com q al final ens fa esperar ben be una hora es crea un avantatge psicologic cap a nosaltres: meravellos, es el millor que et pot passar. Finalment ens fan pujar a la redaccio -d'ultima generacio- i fem l'entrevista. Com q tinc traductor del bosnia -l'Edin, una joia- fem l'entrevista en bosnia (serbocroat, vaja) pero amb la particularitat que ella em respon en la seva llengua a mig metre de la meva camera, encara que no l'entenc de res, cosa que em fa estar a punt de fer-me posar a riure unes quantes vegades. Al final tot surt be i la noia es encantadora. Uf, quina sort!

Comentaris

Ramon Bassas ha dit…
És que els periodistes sou...
Cesc Amat ha dit…
Joan, som a la 5a avinguda. Acabem de connectar a internet per casualitat. Hem vist la noticia de la mort de la Mariona. Molts records!
Anònim ha dit…
Has estat a bosnia?
bé, nomes curiositat, com que he entrat aquí nose com i he vist el teu missatge.

jo tinc un fotolog de bosnia... hi he estat un parell de vegades.

t'agradaria parlar-ne?

escriu-me a xnakap@yahoo.es

merci.

http://www.fotolog.com/dobrodosli

Entrades populars