Trinxeres i risc

Avui el mati ens l'hem passat visitant les trinxeres que hi ha encara en una de les muntanyes que envolten Mostar. Ens hi ha dut Miro Salcin, l'actual cap de bombers de la ciutat, que hi va ser del 92 al 95 com a comandant d'un batallo de l'exercit bosnia, l'Armija, que incloia musulmans, croats i serbis. L'home -tu diras, despres d'haver passat tres anys fent la guerra!- es molt "echao palante", pero aquest no es el cas d'un servidor i la veritat es que m'ha acollonit bastant passejar pel cami que porta fins la trinxera per camins on teoricament no hi ha mines pero on un dia un amic seu va saltar pels aires quan anava dalt d'un cotxe. Era una mina no localitzada, diguem-ne... Ens ha ensenyat un trosset del cami, a deu centimetres meu, i diu: "aqui es on estava la mina". Despres ha aclarit que per explotar l'artefacte necessita mil quilos de pes a sobre (un vehicle)... gracies a Deu! Esperem que totes siguin d'aquest tipus...

El risc... si no haguessim travessat el cami no hauriem pogut arribar a les trinxeres i fer-li l'entrevista com Deu mana... pero el risc es el risc i saps que si passes per aquell cami et pot passar una d'aquestes coses... No puc parar de pensar-hi ara que des de Mataro ens arriba -oh, els emails!- la infinita tristesa per la mort d'una nena castellera que participava en una activitat que tambe es de risc... Res, que no podem controlar la vida. Haurem de comencar a acceptar-ho... Es el nostre deure, aixo si, reduir al maxim aquest risc i provar de no fer-se el valent.

Comentaris

Anònim ha dit…
Ei hola...primer de tot felicitar-te per aquest blog...segonament per donar una mica de tu a la gent bosniana...3ra...jejej m'ha passat l'adreça l'Edin Kapic...jo soc una fanàtica del pais i ja hi he estat dos vegades...IMPRESSIONANT TOT ALLÒ.

Com que he vist que a tu també t'ha agradat...doncs jo volia fer-te una proposta per ajudar aquella gent...a la que més ho necessita.

pero be, per aquí és complicat d'explicar...si vols agrega'm al msn a: semifusa99@hotmail.com
o be escriu un mail a:
xna_trenkalos@yahoo.es

Em dic cristina, tinc 19 anys i soc de barcelona...i sobretot m'interessa parlar amb tu per això de que treballes en diaris i tal...quan vulguis t'ho explico...espero resposta...merci.
Anònim ha dit…
que son les trinxeres ?

Entrades populars