Creure Avui fa el salt a la xarxa en el seu vintè aniversari



Sempre recordaré amb una barreja de nostàlgia i il·lusió -encara il·lusió, si!- el meu pas pel programa Creure Avui, que enguany ha complert els seus primers vint anys de vida emetent-se en tot aquest temps de forma ininterrompuda a Televisió de Mataró. No recordo quants anys hi vaig ser però si que va ser la meva primera participació en un projecte periodístic, en aquest cas relligat amb l'àmbit religiós: de la mà d'Albert Dresaire fent un reportatge que es titulava Els sants dels nostres avis, juraria, i un altre sobre el Doctor Samsó que va coordinar en Jordi Rovira. També gràcies al Creure Avui vaig anar el primer cop a col·laborar els estudis de Televisió de Mataró, a Can Marfà. Encara em ve al cap, duent a terme aquells enregistraments els dissabtes a la tarda, la sensació d'estar-me topant, descobrint, l'activitat professional que exerceixo des de llavors, des fa catorze anys. El Creure Avui doncs és alguna cosa molt especial, molt trascendent, per mi, cosa que ja lliga amb què sigui un programa pensant per parlar de les coses trascendents de la vida, tot i que crec que etiquetar-lo de programa religiós estrictament no faria honor a la veritat.

Des de fa molt pocs dies, gràcies a l'entusiasme d'un jove anomenat Pere Berenguer, s'acaba d'obrir un nou canal de vídeos on s'aniran penjant els programes del Creure Avui, setmana rera setmana. El programa fa doncs, coincidint amb el vintè aniversari, el salt a la xarxa, després d'haver estat picant molta pedra divendres rera divendres. I la xarxa Internet es configura com la gran oportunitat del pluralisme, el gran mur on tothom pot penjar el que vulgui, sense barreres ni jerarquies: que cadascú expressi i divulgui el que cregui convenient.

Felicitats, Creure Avui -i en especial Ramon Safont-Tria-, per la feina feta aquestes dues dècades i gràcies per tot el que vaig poder aprendre formant part del teu equip.

Comentaris

Entrades populars