Llibres enriquits, amb Pau Vidal i Àlex Rovira



Hi ha projectes que, senzillament, mai t'hauries atrevit a imaginar que duries a terme. No per la seva grandaria ni per la importància dels qui hi participen, que també, sinó pels formats en què els dus a terme. L'App per a Ipad del llibre La Brújula Interior d'Àlex Rovira, promoguda per Pau Vidal i la seva empresa Enhancing Books n'és una [web].

La història d'aquesta col·laboració és interessant per reflexionar sobre com es tiren endavant projectes. Vaig anar un dia a Pineda de Mar, a l'Innova, una instal·lació semblant al Tecnocampus mataroní. Hi feien un cicle de conferències i un dels ponents era Àlex Rovira, amb qui m'interessava contactar per portar-lo a fer una conferència a Mataró. Allà em vaig topar amb els germans Vidal, l'Albert i en Pau: "Ei, què tal, què fem?". Els havia conegut treballant a CETEMMSA, en l'època en què jo treballava a Capgròs i a Mataró Ràdio. Crec que just quan jo vaig tancar aquesta època, ells també van obrir una nova etapa. En Pau se'n va anar un any als Estats Units, a Califòrnia, i es va fixar en un nou format de llibre electrònic que no era una simple translació dels volums en paper, sinó que són llibres enriquits amb vídeos, gràfics, altres referències... i sobretot la possibilitat de compartir-ne fragments a través de les xarxes socials. D'aquí els Enhanced Books, els llibres enriquits. Jo, que en general sóc una mica reacia a la fília tecnològica que ens envaeix -sempre penso: "Val, molt bé, però aquest nou gadget què aporta de nou?"-, m'he quedat meravellat quan he vist el resultat: "Sembla que el llibre parli", li vaig comentar quan en Pau em va ensenyar l'aplicació acabada.

La nostra col·laboració, com a Clack [web], ha consistit en guionar, preparar i enregistrar els continguts en vídeo de l'aplicació, que tenen tots com a protagonista el propi Àlex Rovira -i d'escenari el Port de Mataró i les aigües properes-. Per a fer-ho possible, el projecte ha comptat amb la col·laboració de la Georgina Altarriba, l'Eloi Aymerich, en Marc Giner, en Lluís Maymó i un servidor. D'altra banda, l'amic fotògraf Sergio Ruiz [web] ha col·laborat en el projecte, fent una portada animada que afegeix valor al producte.

N'estem molt satisfets perquè hem obert una nova via de producció de continguts -i de qualitat- que fa molt poc temps no hauríem imaginat. Gràcies, doncs, Pau, per deixar-nos participar en aquesta iniciativa!

Comentaris

Anònim ha dit…
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

Entrades populars