El Corredor Mediterrani, la gran oportunitat



Quan els vaixells que porten mercaderies de l'Àsia cap al cor d'Europa arriben al Mediterrani,
venint del Canal de Suez, sovint no descarreguen a un dels ports de la zona; en tot cas no ho fan en massa als de Barcelona i Tarragona -en la majoria dels casos, acaben donant la volta i atracant als de Rotterdam o Anvers, gastant quatre o cinc dies més en el trajecte-. Per què no descarreguen a Catalunya? Doncs perquè si ho fessin es trobarien, en primer lloc, que les connexions entre el Port de Barcelona i la xarxa de ferrocarrils de mercaderies és pèssima -la majoria de les mercaderies viatgen amb camions, en realitat- i que, un cop situades les mercaderies dalt d'un tren, quan arribessin a França, les haurien de canviar de comboi perquè ja se sap que les mides de la via del tren espanyol són diferents a les del resta d'Europa. No descarreguen, vaja, perquè tot i ser possible i estalviar temps respecte l'opció de vorejar Europa per l'Atlàntic, descarregar a Catalunya no és eficient.

Això és així per la nul·la inversió del govern espanyol en la construcció del Corredor Mediterrani, que va del Marroc al Nord d'Europa, però que en la part espanyola no existeix com a tal -no hi ha enllaç d'Alta Velocitat entre Barcelona i València, per exemple-. I això ha de canviar per generar noves oportunitats econòmiques a tot l'est de l'estat. A reclamar i a explicar tot això es dedica Joan Amorós, secretari general de FERRMED, el lobby que a nivell europeu es dedica a promoure la causa del Corredor Mediterrani en l'entrevista que l'Associació Catalana de Premsa Gratuïta ofereix als seus socis, per a publicar, aquets mes de febrer i que ha realitzat tan en text com en vídeo un servidor, des de Clack [web], amb l'ajuda en la part audiovisual de Marc Arisa.

El Corredor Mediterrani és la gran oportunitat de futur del nostre país. No la podem perdre de cap de les maneres.

Comentaris

Entrades populars