dijous, d’abril 24, 2014

Nou màster de Periodisme Digital i Emprenedor a Tecnocampus comimpulsat per Clack

Imatge de l'oficina de Clack, a l'interior de l'espai cultural El Públic, en ple rendiment, un dia d'ara fa dos anys. Foto: Òscar Fernàndez. 

Debatre el futur del periodisme en una època de crisi i en plena eclosió del món digitial, i fer-ho de la mà d'experts reconeguts. Aquesta és la proposta del nou postgrau en Periodisme Digital i Emprenedor, que el TecnoCampus posa en marxa el proper mes d'octubre i que des de la productora Clack -de la qual sóc un dels membres- coimpulsem junt amb Saül Gordillo, cap de continguts digitals de El Periódico, i Eduard Martín-Borregón, que n'exercirà la coordinació i és expert en l'anomenat Periodisme de Dades.

Barbara Yuste, Antoni Gutierrez-Rubí, Valentí Sanjuan, Toni Aira, Albano Dante Fachin o Pere Russiñol figuren entre els professorat d'un curs pensat per a periodistes i comunicadors que volen començar la seva pròpia empresa periodística, tant professionals veterans que no tenen formació en gestió com graduats que en un marc laboral complex decideixen emprendre.

La voluntat d’aquest curs és formar periodistes amb capacitat per a crear les seves pròpies empreses i gestionar-les. Una gestió que inclogui tots els àmbits, des de la planificació de continguts fins a l'obtenció i gestió dels recursos necessaris per a que aquesta funcioni. En la pàgina del postgrau us podeu informa sobre l'tinerari acadèmic del curs, que s'imparteix a l'Escola Superior de Ciències Socials i de l'Empresa del TecnoCampus, adscrit a la Universitat Pompeu Fabra.

Com us podeu imaginar, des de Clack és un goig poder oferir la nostra petita experiència en el marc d'aquest nou postgrau que és pioner a Catalunya, per bé que algunes de les matèries que treballarem si que ja són tractades en altres propostes. Cap, però, vincula directament Periodisme Digital i Emprenedor, un marc en què nosaltres ens sentim molt còmodes.