Innovar o no innovar, aquesta és la qüestió

Eloi Aymerich enregistrant un vídeo de l'Associació Catalana de Premsa Gratuïta amb l'expresident Pujol aquest setembre.

Preparen ja la celebració de Innova 360 a la carpa del Nou Parc Central. Tot i que aquest certamen ha canviat de concepte i d'objecte diverses vegades -Setmana de les Noves Tecnologies, Innovatic, ara Innova 360- no puc més que celebrar que es dediqui una fira explícitament a això que se'n diu innovació, és a dir, a la voluntat de reinventar-se constantment no com una "exigència del mercat capitalista que ens vol destruir" sinó com una metàfora del que és la humanitat, que constantment ha de renovar les seves idees, els seus valors, els seus mètodes i els seus objectius. Jo crec, de fet, que això deu ser de les millors idees que es poden dur a terme des dels poders públics: promoure la innovació, transversalment i en tot el territori. Tan important és innovar fent torrons com creant nou software, pensant un acte cultural més atractiu i integrador com dissenyant un cotxe que contamini menys. Hem de deixar de pensar amb innovació com un concepte de l'àmbit business i situar-lo en el cor del debat social. Per superar la crisi hem de canviar, hem de millorar i per tant hem d'innovar, hem de fer coses diferents i fer-les de forma diferent.

Aquest any a Clack estem d'enhorabona perquè la nostra empresa serà present en aquest fira, concretament en una taula rodona sobre creativitat audiovisual aplicada, el proper divendres dia 20 a la carpa del Parc Central. L'encarregat de representar-la serà el meu amic i soci Eloi Aymerich, el qual presentarà el que vol ser i ja comença a ser aquest projecte: creatiu, en xarxa, que treballa a partir de posar en contacte joves creadors en diferents disciplines per a tirar endavant projectes en l’àmbit de la imatge, la comunicació i la cultura. Una iniciativa que té per objectiu potenciar projectes propis que permetin experimentar, treballar o donar sortides a inquietuds innovadores i creatives. Realitats com el Diaridelamusica.com (web, televisió, ràdio, premsa), documentals com Dignitat i Els Ponts de Mostar o la producció de vídeos per l'Associació Catalana de Premsa Gratuïta [veure tot plegat a canal Vimeo de Clack] crec que avalen la nostra trajectòria. Es dóna el cas, per cert, que l'Eloi Aymerich va ser el coordinador del Tecnodiari.com, un mitjà de comunicació impulsat des de Capgròs amb Tecnocampus que, llastimosament, no va tenir més vida que la pròpia d'una de les edicions de la Setmana de les Noves Tecnologies.

La jornada permetrà conèixer diverses solucions aplicades a la creativitat en el sector audiovisual i com les diverses tecnologies obren nous camins a la seva utilització per tal d’aconseguir un millor impacte. A la taula, presidida per l'exalcalde i exministre Joan Majó, hi participaran persones tan rellevants com Raul Gassol, director executiu de l'Agència de publicitat i comunicació interactiva Lorem Ipsum; Esteve Baques, director general de l’empresa de creativitat audiovisual Euphoria; Inés Garriga, directora adjunta de la Fundació Digitalent; un representant de Visualsonora, empresa mataronina encarrega de la sala Clap, la Casa de la Música, el Cruïlla de Cultures i el sistema CodeTickets; Jordi Ferrerons, director general de Lavinia; el periodista de TV3 Eduard Boet i Jordi Ventura, coordinador de guió del programa Polònia de TV3.

Comentaris

Entrades populars