La diapositiva perduda de Miquel Sala

Foto: Bloc de Joan Mora.

Per poc que pugui aniré a veure l'exposició de fotografies sobre Mataró que s'acaba d'obrir al Museu Arxiu de Santa Maria en homenatge a Miquel Sala, desaparegut recentment, col·laborador infatigable de l'entitat, mataroní de pro i millor persona.

Els periodistes tenim un deute amb aquests personatges, sovint anònims, que ens cedeixen una fotografia per a publicar als nostres mitjans i completar la nostra informació. És clar que els citem, però som nosaltres qui en sortim guanyant, perquè sovint el nostre text es pot escriure i reescriure, en qualsevol moment i lloc, però en canvi la instantània del fotògraf o es té o no es té. A vegades, aquestes fotografies que et cedeixen... es perden. No per falta de cura, no per descuit, sinó perquè hi ha una sèrie de factors que es conjuren contra tu i la fan desaparèixer.

Això és el que em va passar amb una fotografia sobre el Cargol inundat dels anys setanta, una imatge que només ell tenia originalment. Jo li vaig perdre -diguem-ho així, ja se sap com són les redaccions- i em va saber molt de greu, perquè sempre m'havia atès amb molta cura i amb gran bonhomia. Des de llavors sempre em va saber greu tornar-lo a molestar per demanar-li una altra fotografia, tot i que ell, de ben segur, me l'hauria facilitant oblidant la meva malifeta. Quan sigui a la mostra, doncs, Miquel, faré dues coses: disculpar-me un cop més per haver-te perdut la diapositiva i agrair-te la feina feta, l'ajuda prestada, tantes altres vegades.

Comentaris

Xavi Amat ha dit…
Veí meu del davant durant uns anys, va ser una bellíssima persona, sempre amb la càmera a punt. Les Matinades del C/ Creus es feien davant de casa seva, i les esperava i preparava amb gran il·lusió. Anirem a l'exposició, és clar que sí!
Joan Salicru ha dit…
Si, senyor, Xavi, ja no me'n recordava de com ens acollia per Matinades. Mare de Déu. Quins records.
joan

Entrades populars