El mapa de Catalunya

Des que tinc ús de raó recordo veure a casa dels pares un mapa de Catalunya, plastificat, ocupant tota la paret de l'estança que comunica l'entrada de l'immoble amb les habitacions. És un mapa que tinc molt ficat al cap, tot i que de moment no en disposo d'una reproducció a casa meva. L'he vist milers de vegades, anant cap a la meva habitació, tornant-ne, anant al lavabo, de bon matí, de matinada, de dia i de nit. Diria que el mapa mental de Catalunya i que em permet situar Puigcerdà a tocar de la frontera o la Conca de Barberà entre Lleida i Tarragona està basat en aquest mapa educatiu de la meva infància. Avui he tornat a passar-hi per davant i me n'he adonat.

El mapa simbolitza una cosa molt important a casa: la passió per conèixer el país (i el país vol dir el món també, és clar). A casa som molt mataronins, molt mataronistes quasi diria, i de fet al menjador d'aquest pis del carrer Los Álamos el que hi ha és un mapa de Mataró a finals del segle XIX. Però l'únic mapa actual que hi ha penjat en una paret és el de Catalunya, aquest a què feia referència. El mapa és una fita, un dibuix en paper d'un país que he recorregut amb els pares i les àvies, amb les meves germanes, ara amb la meva parella i els meus amics. Un mapa amb què penso quan sóc enmig d'una carretera o visitant una d'aquestes poblacions que a casa els meus pares són només un punt en el mapa i que, quan les visites, passen a tenir tot el sentit del món.

Ja sabeu a qui heu de votar?
En Ramon Radó em passa un divertíssim joc de la Unió Europea que t'ajuda a discernir a quin partit heu de votar a les properes eleccions europees. El programa està fet amb gran esmera i profunditat, cosa que no acostuma a passar. Proveu-ho, us ho passareu teta.

Comentaris

Miquel ha dit…
interessant...jo sempre allà on sóc tinc com a mínim un mapa: a Barcelona, el de Catalunya i el el mapamundi, als Paisos Baixos i a Anglaterra, els de cadascun d'aquests països.
Anònim ha dit…
Si, dicen que de lo que se come se cría... unos tienen mapas, otro televisores... En casa tenemos un hermoso cuadro de la Virgen. Y alguna cruz... Y es que Dios es Dios.

Entrades populars