Els mitjans de comunicació davant la crisi

La desapareguda seu del diari El Punt al Maresme.

Si empreses sòlides com el Grupo Zeta -El Periódico- i Prisa -El País- estan acumulant periodistes de les seves plantilles, no cal conèixer gaire el sector per imaginar que també els mitjans de comunicació d'abast nacional, comarcal i local estan patint de valent amb la desacceleració de l'economia. Amb l'agreujant que, si hi ha crisi, els mitjans que viuen de la publicitat encara ho passen pitjor perquè els seus clients principals, els anunciants, no tenen líquid per a anunciar-se. Un peix que es mossega la cua. Avui n'hem parlat a l'Informatiu Vespre de Mataró Ràdio, en una tertúlia on han partipat l'editor de Capgròs, Mateu Ros, el director de El Viejo Topo (revista d'esquerres amb seu a Mataró), Miquel Riera, i la delegada de l'edició maresmenca del diari El Punt, Teresa Márquez. Els tres, ràpidament, han coincidit en el més important: davant la crisi cal redoblar l'esforç per ser present a la xarxa, on la producció de continguts és molt més barata que no pas en paper. En aquest sentit és paradigmàtic l'evolució que podria fer el diari El Punt, amb tretze anys de presència a la comarca del Maresme: després de tancar la seva delegació del Camí de la Geganta, Teresa Márquez ha anunciat que abans de la primavera s'estrenarà una pàgina web pròpia de El Punt on abocar una gran quantitat de continguts que no caben a la subedició maresmenca. A destacar també la predicció que feia Miquel Riera, de El Viejo Topo, en el mateix sentit, augurant una possible desaparició del format paper. I de síntesi la idea defensada per Mateu Ros: innovar, sempre, sobretot en temps de crisi, sobretot en temps de canvi.

· Podeu escoltar tota la tertúlia aquí.

Comentaris

Publicacions populars