Genís Roca: "Les xarxes socials són una moda que passarà. No tothom sap perquè hi és"*
Imatge de Genís Roca, entrevistat aquest mes a Valors.
Creu que en fem un gra massa sobre la influència d’Internet, les xarxes socials i els ordinadors a la nostra vida?
Ben al contrari, crec que encara hi ha bosses (de gent, d’empreses...) que no han acabat d’en-tendre tot el que això suposarà. Hi ha qui encara ho veu com a tecnologia mentre que el realment rellevant és què suposa des d'un punt de vista social: parlem de persones, de com la gent es parla i es relaciona, com s’organitza, com apren i com ensenya, com es diverteix... estem davant un nou context socio-econòmic: molta més informació, moltes més fonts, lliure circulació d’idees i persones, ciutats més massificades, mercats globals, popularització de la tecnologia... el que està passant a Internet és només la punta de llança, el que realment ocorre és que la gent està trobant noves maneres de socialitzar-se. I això sempre ha estat interessant i desitjable. Ens fa més humans. No crec que n’estiguem fent un gra massa. Ben al contrari, em preocupa com molts dirigents estan dissenyant el mig i llarg termini sense haver entès encara el fenomen ni les conseqüències.
Genís Roca és soci director de RocaSalvatella, empresa de consultoria estratègica sobre els usos i les lògiques de les xarxes a les empreses i les organitzacions. Ha estat director general de Infonomia, la xarxa degana d’innovació amb més de 17.000 afiliats. Anteriorment va ser gerent de les iniciatives a Internet de la Universitat Oberta de Catalunya. És un autèntic crac de l'evolució d'Internet, de la creació de l'anomenada societat en xarxa i en general en tot allò que s'anomena la web 2.0.
Creu que en fem un gra massa sobre la influència d’Internet, les xarxes socials i els ordinadors a la nostra vida?
Ben al contrari, crec que encara hi ha bosses (de gent, d’empreses...) que no han acabat d’en-tendre tot el que això suposarà. Hi ha qui encara ho veu com a tecnologia mentre que el realment rellevant és què suposa des d'un punt de vista social: parlem de persones, de com la gent es parla i es relaciona, com s’organitza, com apren i com ensenya, com es diverteix... estem davant un nou context socio-econòmic: molta més informació, moltes més fonts, lliure circulació d’idees i persones, ciutats més massificades, mercats globals, popularització de la tecnologia... el que està passant a Internet és només la punta de llança, el que realment ocorre és que la gent està trobant noves maneres de socialitzar-se. I això sempre ha estat interessant i desitjable. Ens fa més humans. No crec que n’estiguem fent un gra massa. Ben al contrari, em preocupa com molts dirigents estan dissenyant el mig i llarg termini sense haver entès encara el fenomen ni les conseqüències.
Llegeix la resta de l'entrevista clicant aquí.
* Entrevista publicada al número de gener de la revista Valors.
Comentaris