El segon examen (inesperat)

a) fins a quin punt el franquisme pot ser considerat una novetat o una anomalia en la història política d'Espanya? Raoni la resposta.
b) Ruptura o reforma? Raoni la resposta.
c) Continguts i límits del consens polític en el procés constituent.
d) les funcions del Congrés dels Diputats.
e) La diversitat de Comunitat Autònomes: origen i evolució

+ comentari de text sobre un article de Francesc de Carreras (ejem, ejem, sobre la Transició i la "crispació actual" nacionalista)
+ "quins són els principis bàscis del sistema constitucional espanyol actual?"

Aquestes són les preguntes de l'examen de política espanyola I, una assignatura de Ciències Polítiques a la qual estava apuntat com a crèdit de lliure elecció que he fet aquest matí a les 9. En un principi no m'hi anava a presentar, però l'altra dia vaig pensar: a veure, això ho has pagat, no? (50 euros). I l'examen encara no l'han fet, no? Doncs ves a "gastar" l'examen, el "suspens" ja el tens, que es diu vulgarment.

Acte seguit vaig consultar les meves dues "noies de polítiques", N.Q. i G.C., i amb uns apunts de la darrera m'he situat una mica en el context de l'assignatura. Totes dues em van animar a presentar-m'hi... i van fer ben fet. Estic convençut que m'hauran aprovat. I mira que em costa dir això! He respost a tot i en general creu que ho he fet bé. Com passa en aquests exàmens al final acabes donant més opinions teves (revestides d'anàlisi) que no pas repetint conceptes de classe. De fet, la veritat és que m'ho he passat bé i tot fent l'examen...

El cap de setmana. Anar a la festa d'inauguració del Pla d'en Boet (cada cop m'agrada més això de les festes de barri!), buscar infructuosament unes bases de pizza, anar a estudiar a la Pompeu Fabra, observar com altres preparen el seu viatge d'estiu, sopar en un grec en bona companyia, parlar pel messenger, dinar a casa l'àvia, llegir el diari, repassar apunts... i sortir al carrer a comprar-se un bon gelat de vainilla de la Granja Caralt (mamma mia!!!).

P.D:: ULTIMA HORA. Primer examen suspès...

Comentaris

Ramon Bassas ha dit…
Em sap greu el suspens. A veure si hi ha més sort en els altres...
Anònim ha dit…
Veus com l'havies de fer? Has de fer més cas a les dones Salicrú! ;)Si l'aproves em convides a un gelat d'aquests tan bons ok?

Entrades populars