"Lo" dels llibres

Sóc un mal lector, perquè en comptes de llegir llibres els engulleixo i sovint tampocs els acabo (fins q m'agafa un atac de disciplinaritat i ho faig). En tinc deu o dotze sobre la tauleta de nit en aquesta situació, amb una espasa de Damòcles a sobre... I no estic satisfet de la meva vida lectora perquè sóc poc variat, llegeixo compulsivament els temes que m'interessen (però em costa perdre'm per altres mons). Per cert, això sí, tinc contractat un xaval molt bon noi, un tal Ramon Radó, que a part de ser l'autor de Com canviar d'ideologia en seixanta dies i no voler-ho reconèixer. De la nit del 16 de novembre al 27 de gener, em fa de consultor literari, és a dir, m'indica què he de llegir i què no cal que llegeixi. I que a més em passa llibres amb anotacions, per facilitar-me la lectura (és q sinó em costa una mica). És això dels nous filons d'ocupació...

Bé, conyes a part responc el test.

1 - Quants llibres llegeixes durant l’any?
Jo diria que n'acabo llegint dotze o quinze (sumant parts de llibres llegits).

2 - Llibreria o biblioteca?
Osti, m'agradaria dir biblioteca (quan en tingui una de decent) però la meva petita educació literària l'he fet exclusivament a Robafaves, una llibreria del centre de Mataró on a vegades he agafat mal d'esquena de l'estona que m'hi he passat dret llegint.

3 - Últim llibre comprat:
De les armes a les urnes, d'Oriol Malló.

4 - Últim llibre acabat:
Les ferides de l'Església catalana, de Jordi Llisterri.

5 - Llibre (o llibres) que llegeixes en aquest moment:
Voces de Euskadi, d'Antoni Batista.

6 - Cinc llibres que perdurin a la teva memòria i t’hagin marcat de manera especial:
Viven. El triunfo del espíritu humano, de Piers Paul Read, que narra la tragèdia dels Andes, en la qual s'explica l'accident que un equip de rugby uruguaià va patir en plena serralada el 1972.
Alfons Comín, Esperança en la història, de Albert Marzà, perquè me'l vaig llegir estant a Centreamèrica, on les paraules d'aquest esperit lliure brillaven amb més claredat.
Nou segle, nou cicle, de Raimon Obiols, també en la línia d'aquella època.
Taques al marge, de Emmanuel Cuyàs. Els diàlegs entre ell i l'alcalde de Tres Rieres (Mataró, és en Manuel Mas camuflat, són brutals).
Contra Catalunya, d'Arcadi Espada. És de la meva època antipujoliana i un llibre escrit des d'una perspectiva totalment diferent a què estava acostumat.
En podria haver triat molts altres cinc...

7 - Cinc persones a qui passes el relleu:
Una Maria Carme
Una Núria (q sembla q passa del rollo)
Un Eloi (amb la por q ens foti un rotllo)
Un Francesc
Una Aina

Comentaris

Entrades populars