Enfrontament fratricida al món comercial

Des de fa anys existeix a Mataró una lluita entre dues entitats comercials, la Unió de Botiguers de Mataró i Boulevards de Mataró. La primera entitat, que s'expressa comercialment amb la marca Comerç Mataró Centre, és la degana a la ciutat, mentre que la segona va néixer a mitjans dels anys noranta de la suma de diferents entitats de comerciants de les noves zones de la ciutat, sobretot de Via Europa-Nou Parc Central. Ambdues mantenen una pugna soterrada des de fa anys, no perquè tinguin idees diametralment oposades sobre com dinamitzar el comerç a nivell de ciutat -més aviat el contrari- sinó perquè la desconfiança es va apoderar de les relacions entre les dues entitats des d'un primer moment. Unió de Botiguers no va saber entendre ni encaixar l'existència d'una altra macroagrupació comercial i, en comptes de pensar que hi podia col·laborar, ha tendit sempre a competir-hi. Si que és cert que hi ha hagut postures diferents per exemple respecte la possibilitat d'obrir el Dilluns de Fira -el 2006 l'Ajuntament ho va permetre per primer cop i mentre Unió de Botiguers s'hi negava, Boulevards de Mataró es va mostrar entusiasmat amb la idea-.

Aquesta rivalitat s'ha tornat a posar de manifest avui amb la presentació d'una nova targeta de crèdit en col·laboració amb La Caixa i l’Ajuntament. La iniciativa pretén fidelitzar els clients a través de les campanyes que s’hi vinculin. El secretari general de la Unió de Botiguers, Josep Filbà assegura que no és tracta d’una eina estrictament relacionada amb el comerç sinó d’una targeta d’ús quotidià pels mataronins, que permetrà dur a terme un seguit de propostes que anirà engruixint l’Ajuntament de la ciutat. Filbà parla, fins i tot, de poder accedir a actes de la Festa Major amb aquesta targeta. A la presentació, avalant la proposta, hi han assistit representants de La Caixa i de l’Ajuntament, tan l’alcalde Joan Antoni Baron com la presidenta de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), la regidora Alícia Romero.

Doncs resulta que Boulevards de Mataró estava preparant una iniciativa molt semblant via la seva entitat mare, l'Associació de Comerciants i Botiguers de Catalunya (ABC) -la Unió de Botiguers ha bastit la seva pròpia entitat, la Fundació Comerç Ciutadà-. El president de Boulevards de Mataró, Jordi Llargués, creu que la presentació en solitari de la targeta demostra la falta de voluntat d’entesa per part de l’associació de comerciants del centre de la ciutat.

Una llàstima, doncs, que les divisions provocades per actituds personals no permitin envigorir, donar més força, a un sector clau del futur de la ciutat.

Comentaris

Entrades populars