'Good': el nazisme com a seducció

Good, en definitiva, subratlla com el no plantar-se davant una realitat que no ens agrada, fins i tot aliar-s'hi, sovint acaba tenint conseqüències tràgiques. Això és el que li passa al protagonista de la pel·lícula: John Halder un intel·lectual de l'Alemanya dels anys trenta (interpretat per Viggo Mortensen) que tot i tenir amics jueus i no simpatitzar en absolut amb el partit nazi, acaba sent membre de la formació i certificant amb la pròpia mirada l'existència d'un camp de concentració víctima de la seva debilitat humana, de la dificultat per dir no quan toca, per posicionar-se.
Good, del director Vicente Amorim, deu ser la pel·lícula més profunda que he vist sobre l'Holocaust (i n'he vist moltes), sense recórrer gairebé a les típiques imatges de deportacions i camps de concentració. Veure com el personatge es va enganyant, recargolant, doblegant a les ordres del pretès enemic... és una gran lliçó davant les postures fàcils que tots podem invocar assegurant que "nosaltres mai ho faríem".
Comentaris